Lütfen Üye Girişi yapınız..


 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 22.SEZON/ 2.EĞİTİM SEMİNERİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ünal atasoy

avatar

Mesaj Sayısı : 4
Kayıt tarihi : 26/02/10

MesajKonu: 22.SEZON/ 2.EĞİTİM SEMİNERİ   Cuma Ekim 29, 2010 10:34 pm

                         Sevgili “AYYILDIZ&QUANTUM”cular..!
İşte, “EğitimSeminerleri” etkinliğimizin bir periodunda daha birlikteyiz sizlerle..!Öncelikle, “-Hoş geldiniz!” diyor!.. Sevgi ve saygılarımı sunuyorum ayrı-ayrıhepinize..! Bu haftaki birlikteliğimizde; olabildiğince geniş çaplıaçılımlarıyla “İletişim” kavramını yöntemsel olarak inceledikten sonra, (olmasıgereken ölçütleriyle) “Takım İçi Sağlıklı İletişim” başlığı altındaAYYILDIZ&QUANTUM adına; “Takım/yada, Takımlarda İletişim” konusunu mercekaltına almaya çalışacağız, hep birlikte..!
                         Değerli arkadaşlar!..İnsan’ı insan yapan “Bilgi”, “Duygu” ve “Düşünce”ler söz konusu olduğunda;değişmez bir kural vardır: PAYLAŞIM=İLETİŞİM..! Buradan yola çıkarak tanımyapacak olursak eğer; (en genel hatlarıyla) “...İletişim: Bilgi, Duygu veDüşünce’lerin insanlar arasında karşılıklı olarak paylaşılmasıdır..!”diyebiliriz..!
Takım içisağlıklı iletişim
Takım olmakinsanları tek tek “ben” olmaktansa “biz” olmaya yönelten yaratıcı yeteneklerinve fikirlerin birleşmesine ve çoğalmasına olanak tanıyan, atılan adımlara bizolmanın güvenini veren bir tutumdur. Bazı ekipler büyük bir uyum içinde takımkimyasına sahipken bazıları da bir türlü bu sihri yakalayamamaktadır. Takımlarsöz konusu olduğunda lider konumundaki bir çok kişinin genelde üzerineodaklandıkları soru “ Bu özel kimyayı nasıl yakalayabiliriz?” sorusudur. Takımolmak aslında bir yetenektir nitelikli çalışanlar ve başarılı bir liderdenoluşan ekip, tarifi güç o ahengi yakalayamadığı sürece gerçek bir takım olamaz.Bu birliği sağlama sürecinde de sağlıklı iletişimin yadsınamaz bir önemivardır. Takımın üyeleri, departman bazında belli işler için gereklifonksiyonları gerçekleştirecek çeşitli roller üstlenirler. Örneğin: Takımtarafından düzenlenen planı, pratik olarak uygulanır hale getiren takımınaktivitelerinin organizasyonunu, koordinasyonunu ve kontrolünü yapan takımındış kaynaklarından fikirleri ve gerekli bilgileri derleyen fikir vestratejileri amaçlara ulaştıracak şekilde düzene sokan ve analiz eden takımüyeleri vardır. Farklı rollere sahip takım çalışanları aslında aynı amacayönelmişlerdir. Dolayısıyla aralarında bir uyum olması gerekir. Sağlıklıiletişimin önemi de bu aşamada belirginleşir, değerli arkadaşlar..!
                         İdeal bir takım, herüyenin kattığı yetenek ve bilgi açısından çeşitlilik göstermelidir. Her şeydenönce takım lideriyle üyeleri arasında çift taraflı(yani,karşılıklı) ve kuvvetlibir bilgi akışı olması gerekir. Başarılı bir lider, düzenli olarak takımtoplantıları düzenler ve fikir birliği sağlayana kadar takımın tüm üyelerinitartışmaya davet eder. Çatışmaları konuşmalarıyla yönlendirip hızlı bir şekildeçözüme ulaştırır.
                         Bakın arkadaşlar!..İletişim sorunları takım içindeki statü farklılıklarından da kaynaklanabilir.Sadece komut vererek organizasyondaki diğer üyelerin fikirlerini almaktansa tekyönlü iletişimi tercih eden liderler, ekip ruhunu oluşturmak yerineçalışanların şevkini de kırarlar. Oluşturulan departmanların içiletişimlerindede, dışadönük insanların daha başarılı olduğu ancak geneldeçekingen yapılı takım üyelerinin iletişim sorunları yaratabileceğigözlemlenmiştir. Yine unutmamak gerekir ki; bir takımda çok fazla dışa dönük vekonuşma canlısı insanın olması karışıklığa da neden olabilir..! Kendifikirlerini ifade etmek için birbirlerinin sözünü kesebilirler ki bu dailetişimde sorun yaratır. Pratik, detaycı ve gerçekçi insanlar kolay organizeolup fikirlerini rahat olarak açıklayabilirler. Yaratıcı, yenilikçi,hipotetik(farazi/yada,varsayımsal düşünen) insanlarsa karmaşık fikirleresahiptir ve yaratıcı düşüncelerini konuşmaya dökmekte zorlanabilirler. Akılcıve kusursuz olmaya çalışan takım üyeleri doğru bildiklerini hemen kelimeleredökerler ve çabuk hüküm verirler. Sübjektif, oldukça duygusal insanlarsakarşısındakinin duygularını incitmemek için bazen söylemeleri gereken sözleridoğru aktaramayabilirler. Tüm bu kişilik farklılıkları da gözetildiğinde, takımiçinden etkin iletişimi sağlamak için, bazı dinleme ve kendini doğru ifade etmeteknikleri önerilmektedir. Organizasyon içindeyken kurulan cümlelere dikkatetmek gerekir. Negatif anlam içeren cümleler, takım içinde olumsuz bir havayaratabilir.” bu kez nerde yanlış yaptık?…bu kimin hatası?… asladinlemeyecekler… yine ne yaptıklarını gördün mü?… gibi cümleler kurmaktankaçınılmalıdır..ki bu da; dikkat edilmesi gereken durumların en önemlilerindenbirisidir arkadaşlar..!
                          Diğer yandan;sağlıklı iletişimin yolu dinlemekten, etkili konuşmaktan, fiziksel olarak doğrumesajları vermekten geçer. Dinlemek duymaktan daha hassas bir eylemdir.Karşımızdakinin verdiği sözlü ya da sözsüz(yada, yazılı)  mesajlar bittiğinde dahi devam eder. İfadesırasında kullanılan mimikler, vurgular, hareketler de mesajla bir bütündür.Dinlerken aslında hem ne söylendiğini hem de ne denmek istendiğini algılarız.Etkin bir dinleme gerçekleşmesi için tam da bu aşamada dikkat edilmesigerekenler noktalar şunlardır:
1.      Dikkatipaylaşımda bulunan kişinin konu bütünlüğünde kadar, kullandığı anlatım diliylede verdiği mesajlara yoğunlaştırmak.
2.      O an çevredekidikkat dağıtıcı unsurları engellemek (örneğin açık olan radyonun sesini kısmak/yada, başka şeylerleuğraşmamak gibi))
3.      Karşımızdakininnereye varmak istediğine değil, o an ne söylediğine odaklanmak.
4.      Yazışma yadakonuşma tamamlanmadan kesmemek ve ne söyleyeceğini tahmin etmeye çalışmamak.
5.      Kişinin mesajınaverdiği manayı onun gözünden görmeye çalışmak.
6.      Eğer gerekliysekonuya açıklık getirmek için, sorulan sorularla detaya girilmesini sağlamakHatırlamak, dinlemenin en önemli aşamalarındandır. Sonradan hatırladıklarımız,aslında o an söylenenler değil de, bizim önceden konuşmaya verdiğimizanlamlardır. Kısaca bize anlam ifade eden kısımları hatırlarız. Bundan dolayıyapılması gereken konunun ana temasını göz önüne getirmek,
7.      Daha sonrahatırlamanın kolay olması için mesajı hatırlamaya kolay hale getirecek formdakısaltmak ancak önemli detayları es geçmemek.
                         Evet, arkadaşlar!...Bir seminerimizi daha burada noktalamış bulunuyoruz. Sözlerimi bitirmeden önce;son olarak; “sözlü” - “yazılı” ayırımı yapmaksızın, iletişimde “EMPATİ” ve“DİNLEME”nin önemine de değinmek istiyor!.. “-Bir sonraki seminerimizdegörüşmek üzere, hoşçakalın..!” diyorum.. 
                         Empati kurma veobjektif dinleme:
                           Empati kurmak,karşımızdakinin söylediklerini aslında ne demek istediğine ve söylerkenkihislerine odaklanarak dinlemeyle gerçekleşir. Etkin bir dinleme yöntemidir.Ancak empati bizi her zaman çözüme ulaştırmayabilir. Kimi zaman da duygularınötesinde bazı gerçeklikleri göz ardı etmemek ve daha objektif yaklaşmakgerekir. Objektiflik bize, parlak bir fikri olduğunu öne süren takımarkadaşımızı dinleyip anlamaya çalışırken, aslında fikrin hiç de gerçekçiolmadığını fark ettirebilir. Dinlemek kadar kendini düzgün ifade etmek degerekir. Konuşurken ekip arkadaşımıza yabancı olan terimler kullanmak politikgörüş, yetişme tarzı, kültür ve yaş farklılıklarını vurgulamak yanlışolacaktır. Örneğin, Yaşlı olduğu için ekip arkadaşımıza gereksizhatırlatmalarda bulunmak ve daha yavaş konuşmaya çalışmak, ona kendini yetersizhissettirmemize ve verimliliğinin düşmesine neden olur. Görev dışında da olsapolitik görüşlerimizi, farklı yaşam felsefelerimizi vurgulamak önyargılaraneden olacaktır. Beden diliyle verilen mesajlar, jest ve mimikler, konuşmalarıdestekler nitelikte olmalıdır. Konuşurken gözlerimizi kaçırmamaya, çok fazladokunarak konuşmamaya, güler yüzlü bir tavır takınmaya dikkat etmeliyiz.
 
SAYGI VE SEVGİLERİMLE
ÜNAL ATASOY
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
22.SEZON/ 2.EĞİTİM SEMİNERİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Eğitim ve Seminerler-
Buraya geçin: